از خاک تا افلاک
معراج شهدا








کبوترانه بیا...با بالهای سبک و سرشار از حسی تازه تا همسفر شویم از عالم خاک تا سپهر افلاک




آمار


  • امروز: 6
  • دیروز: 10
  • 7 روز قبل: 642
  • 1 ماه قبل: 1049
  • کل بازدیدها: 41850



  • حدیث موضوعی


    حدیث موضوعی



    وصیت موضوعی شهدا


    وصیت شهدا



    دانشنامه سوره ها


    سوره قرآن



    ساعت مذهبی


    ساعت فلش مذهبی



    تاریخ پیشرفته


    تاریخ روز



    اوقات شرعی


    اوقات شرعی



    ذکر ایام هفته


    ذکر روزهای هفته



    شوخ طبعی های دفاع مقدس


    مهدویت امام زمان (عج)




    کاربران آنلاین


  • دهقان
  • مدیر النفیسه
  • نویسنده محمدی
  • یامهدی ادرکنی




  •  
      تو برو کشکت رو بساب ...

    #حکایت_زیبا

    ❄️⇦ می‌گویند روزی مرد کشک سابی نزد شیخ بهائی رفت و از بیکاری و درماندگی شکوه نمود و از او خواست تا اسم اعظم را به او بیاموزد، چون شنیده بود کسی که اسم اعظم را بداند درمانده نشود و به تمام آرزوهایش برسد. شیخ مدتی او را سر گرداند و بعد به او می‌گوید اسم اعظم از اسرار خلقت است و نباید دست نااهل بیافتد و ریاضت لازم دارد و برای این کار به او دستور پختن فرنی را یاد می‌دهد و می‌گوید آن را پخته و بفروشد بصورتی که نه شاگرد بیاورد و نه دستور پخت را به کسی یاد دهد.

    ❄️⇦ مرد کشک ساب می‌رود و پاتیل و پیاله ای خریده شروع به پختن و فروختن فرنی می‌کند و چون کار و بارش رواج می‌گیرد طمع کرده و شاگردی می‌گیرد و کار پختن را به او می‌سپارد. بعد از مدتی شاگرد می‌رود بالا دست مرد کشک ساب دکانی باز می‌کند و مشغول فرنی فروشی می‌شود به طوری که کار مرد کشک ساب کساد می‌شود.

    ❄️⇦ کشک ساب دوباره نزد شیخ بهائی می‌رود و با ناله و زاری طلب اسم اعظم می‌کند. شیخ چون از چند و چون کارش خبردار شده بود به او می‌گوید: «تو راز یک فرنی‌پزی را نتوانستی حفظ کنی حالا می‌خواهی راز اسم اعظم را حفظ کنی؟ تو برو کشکت را بساب.»

    موضوعات: بدون موضوع
    [دوشنبه 1397-08-28] [ 11:04:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      استغفار ...

    ?

    اگر در گرفتاری هستید، اگر مشکل ازدواج دارید، اگر منزل می‌خواهید،‌ استغفار کنید، خدا گره از کارهاتان باز می‌کند، اما باید شرایط استغفار را هم مراعات کرد

    از جایی که گمان نداری استغفار کنی، می‌آید، همسفر خوب پیدا می‌کنی، یه زن خوب گیرت می‌آید، برای نماز شب اگر استغفار کردی یک زن نماز شب‌خون گیرت می‌آید و اگر استغفار نکنی یک زن بی‌نماز گیرت می‌آید.

    رزق همه‌اش پول نیست، در احادیث که آمده اگر این کار را بکنی رزقت زیاد می‌شود، رزق معنوی رزق است، رفیق خوب رزق است، همسفر خوب هم رزق است، هر وقت می‌خواهید مسافرت بروید، چند بار استغفار کنید تا یک همسفر خوب داشته باشید.

    “آیت الله مجتهدی تهرانے (ره)”

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 11:00:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      گناه ...

    ? ? مزاج #گناه سرد است ? ?
    گناه بر مزاج سرد و تر مغز می‌افزاید و به خواب سنگین می‌انجامد، لذا در روایات داریم خیلی ها بر اثر گناهان می میرند و گناه عمر را کوتاه میکند،

    ?چون سردی عصیان، انسان را از تعادل حقیقی که در قالب مکتب تشیع بر ما ارزانی شده است، دور میکند و باعث ضعف حرارات غریزی بدن میشود…

    ? برای نمونه خوب است بدانیم نگاه به زن نامحرم، صفرای فاسد را بالا می‌برد و در مقابل نگاه به همسر، مزاج را تعدیل می‌کند.

    بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که مزاج اطاعت از خداوند گرم است و گرمی طاعت، موجب تقویت حرارت غریزی میشود و در نتیجه انسان‌های مطیع خداوند، معمولا عمر طولانی دارند.

    حقیقت گسترده خواب بر چشم بسیاری از ما کم اهمیت است، اما اگر بدانیم خواب هم جزئی از زندگی ماست، می‌توانیم از لحظه لحظه آن بهره‌برداری کنیم.

    ? به فرموده امیرالمؤمنین علیه‌السلام، وقتی مؤمن میخوابد، روحش به عرش الهی می‌رود، اما وقتی برمی‌گردد، شیاطین در آن دست‌کاری می‌کنند… اگر فرد با وضو بخوابد، شیاطین نمیتوانند دست‌بردی به آن بزنند.

    ? خواب دارای طبیعتی سرد است، بنابراین نباید قبل از خواب فعالیت گرم و شدید انجام داد. معده انسان نباید هنگام خواب زیاد پر یا خالی باشد. اگر کسی با معده پر بخوابد، بخارات حاصل از هضم ناقص غذا به مغز رسیده و آرامش او را می‌گیرد و منشأ خواب‌های پریشان می‌شود.
    همچنین در روایات داریم با شکم گرسنه نخوابید و حتما شام بخورید، حتی یک دانه خرما.

    ? امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرموده‌اند: خوابیدن به پشت، خواب انبیا و خوابیدن به شانه راست خواب مؤمنان است. خوابیدن به شانه چپ، خواب کفار و منافقین و خوابیدن به شکم، خواب شیاطین است.

    وقتی به پهلوی چپ میخوابیم، اعضای درون سینه به قلب فشار می‌آورند و قلب مؤمن که مرکز الهامات و اشارات الهی است، نمی‌تواند کارش را به‌خوبی انجام دهد و از دیدن رؤیای صادقه محروم می‌شود.

    خواب به شکم هم بدترین خواب است؛ چون اخلاط غلیظ بدن را به سمت قلب می‌کشاند، پس چشم‌ها پف می‌کند، زبان سنگین و دهان بدبو می‌شود.

    ✅ ✅ برای کاهش مقدار خواب، بهتر است هر شب قبل از خواب،بوی خوش استنشاق کرده و پس از آن در هر یک از مجاری بینی چند قطره عصاره سیاه‌دانه بچکان

    ? بحارالانوار، ج4، ص145 ?

    موضوعات: بدون موضوع
    [دوشنبه 1397-08-14] [ 08:28:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

    [تماس ] [ورود]  [آرشیوها]